Forum
SvaraKommande säsong |
---|
Hej igen! Igår hade vi ytterligare en rolig träning med 15 tappra spelare som körde 7-manna i 1,5 h. Vi fortsätter spela tills vi blir för få, inget specifikt datum alltså. Regnar det mycket och är kallt så ställer vi in träningen (meddelas ett par timmar innan). Angående nästa år så finns det några möjliga upplägg som vi bör ta ställning till. Detta är även kopplat till kostnad, så gör er röst hörd redan nu... Inför nästa träning kan vi samlas 15 minuter innan för att snacka lite och ta ett beslut. Kom dit eller maila mig era åsikter. Här kommer några kritiska punkter: - 11-mannalag i veteranserien. Vi måste anmäla laget 10-24 oktober och dessutom anmäla/licensiera spelare, men man kan naturligtvis lägga till/ta bort spelare i efterhand. Vilka vill spela 11-manna? Hur tar vi ut laget om många vill spela? - 7-manna mixed i korpen. Finns det några som vill spela matcher, men inte 11-manna? - Ska vi anmäla både ett 11-manna och ett 7-manna? Finns det underlag för det? Jag tror vi behöver 20 intresserade för 11-manna och 12-15 för 7-manna. Möjligen kan man spela i båda lagen, jag vet inte vilka reglerna är. - En träning i veckan? Samma tid? - Finns det intresse för att hitta inomhustider i vinter? - Kostnader... 300 kr kommer inte räcka nästa år. Troligen ökar kostnaden till minst 1000 kr/pers. Ska alla betala samma avgift? - Listan med spelare på sidan. Vi är nästan 60 pers nu, men många har inte varit på en träning och endast 17 st har betalat. Ska vi rensa ut så att det finns en koppling till betalning? Hör som sagt av er med idéer och åsikter så försöker jag sammanställa lite inför onsdagen. Maila gärna in om ni är intresserade av 7 resp 11-manna eller både två, då ser jag lite vilket underlag vi har... /Jörgen Jörgen Dalgård 3 okt 2013 |
Svar (9 st) |
---|
Det var en härlig träning igår. Jag tycker absolut att listan borde återspegla betalande "medlemmar". Sedan borde man väl kunna få vara med och provträna några gånger innan man bestämmer sig för att betala. Är det 35-års gräns som gäller för allt spel, eller endast 11-manna? Jag är sugen på att spela matcher, men har inte riktigt åldern inne för en 35-års gräns. Skulle vara riktigt roligt att fortsätta köra inomhus i vinter, gärna samma tid om möjligt. Jag skulle vara intresserad av att köra Korpen inomhus också. Jag kan personligen tycka att man kanske borde ha två olika betalningsnivåer, en för endast träning, och en för match+träning. (jag gissar att det är seriespel som driver upp kostnaden). De som bara planerar vara med på träningarna kanske inte är så sugna på att betala för andras matcher, menar jag. Det var mina tankar. /Carl |
Bra synpunkter! Uppdelning av medlemskap kan kanske vara aktuellt om det är många som bara vill träna. För veteranserien finns en åldersgräns, men sedan har vi ju Korpen-alternativet tills man är tillräckligt gammal. Det är ju en bra synpunkt eftersom många faktiskt är under 35. Kanske borgar för två lag? |
Hej! Vi kommer ju behöva bra uppslutning inför 11-manna och har vi bara 17 betalande till träningar så kan det ju vara kärvt att få ihop ett lag! Är det enbart helger matcher kommer spelas? Vi borde kanske skicka ut som vi gör inför träning fast ang veteranligan vilka som vill vara med i form av att tacka ja/nej och kommentar! Det borde ju ge oss en snabb överblick! Även ifall det finns möjlighet att framöver träna tisdag kväll istället för onsdag då många även lirar torsdag kväll...... För att få en dag emellan! Skulle även vara kul att träna inomhus i skolans gympasal sena kvällar under vintern ifall möjlighet finns! / Klasse |
Halloj, helt missat att pröjsa. Nu är 300 nyvikta sedlar på väg genom cyberrymden. Landar någon gång under morgondagen :) |
Klas, bra förslag om att lägga upp alternativen som en kallelse! Då får vi ju snabbt koll och det blir i princip en röstning. Jag lägger upp 3 alternativ, "11-manna", 7-manna och "Endast träning". Ska kolla med Johnny om det går att få tag på en inomhustid i vinter. Jag har ingen aning om när matcherna spelas, men det låter som om veteranmatcher spelas på helger. |
Hej igen, Nu är det 10 st som svarat Ja till 11-manna, 3 st till 7-manna och några stycken som bara vill träna. Just nu är underlaget för litet för matchspel, men jag hoppas fler anmäler sig innan onsdag (typ deadline...). I annat fall kör vi bara träningar nästa säsong. Veteranserien måste vi anmäla oss till denna månad, men Korpen tror jag man kan vänta med till i mars/april. Håller tummarna för att fler går in och "röstar" på aktiviteterna som ligger i kalendern under Juni 2014. Onsdag kring lunch sammanställer jag och skickar ut ett förslag. /Jörgen |
11 manna |
In och tacka Ja i kallelsen Rille, annars blir det så spretigt att hålla reda på. Det går att hitta reda på rätt om ni kollar under Juni 2014 i kalendern på hemsidan. |
mycket som är bra! personligen är jag gärna med och sparkar så mkt jag kan. träningar, matcher - 7-manna och/el 11-manna spelar inte ngn större roll. just nu kan jag dock inte förbinda mig till att delta i en ev vetaran serie och/eller korpen. men som sagt, ställer gärna upp så ofta jag kan. går genast in och röstar...... på allt. mvh jonas |